Ryggskott

2011-01-14 @ 19:37:43

Nu har ja blivit så där världelös på blogga än en gång.
men de här gången har ja en annledning, en diagnos till och med.
Ryggskott heter de.

Tisdagen började med läkarbesök ang min yrsell.
Han skickade en remis till röntgen av skallen så nu väntar ja på den.
Dom vill utesluta allt, även hjärntumör och dylikt.
Sen fick ja en ny tid på tisdag för provtagning av kolestrolen då dom vill utesluta att de har me hjärtat att göra också.
Han sa nämligen att man kan ha en för trång artär och därmed få yrsell, men de skulle dom se på proverna iaf.

Dagen fortlöpte med en totalt paj rygg som höll på ta död på mig (ordagrant)
dom enda smärtstillande ja fick tag på var Tramadol så ja tog en med panodil och sen var de kört.
Ja sprang mellan toan och soffan resten av kvällen och bara dum spydde, samtidigt som ja fick årets hemskaste yrsell.
Så där lärde ja mig aldrig mer tramadol.

Onsdagen kom min älskade Annelie och Kyan upp från söderut.
De vart ett jätte roligt sällskap och dom stannar till på måndag ( yeey)
dessvärre vart min rygg värre och nu tog ja mig inte ens upp från soffan stundvis.

Så min älskade tvingade iväg mig till läkaren imorse.

efter 2min undersökning kunde han konstarera att de var ryggskott ja fått.
Vila, Värktabletter och värme.
ja fick två olika smärtstillande utskrivna och en muskelavslappnande.
När ja kom hem sög ja i mig en av varje.
Känslan var gudomlig!
ja kunde äntligen stå, gå och röra mig utan smärta.
nästan så ja blev gråtfärdig av lycka.
Äntligen!
så nu har ja fått denna kur upp till 20 dagar beroende på hur länge de håller i sig.

Helgen blir nog lugn,
ska nog fara och leka med kidsen på skeppet en stund imorgon och på söndag blir de barnkalas i lule.
för att sen på måndag fara och vinka av Annelie och Kyan på bussen.
Urs de är alldeles för långt mellan gångerna vi träffas.

Nu ska ja inta ryggläge på min värmekudde och hoppas på de bästa för natten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Huva inte kul med ryggskott och yrsel!!! Krya-på-dig-kramen!!!

2011-01-16 @ 07:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!