Ett påpekande om de värkliga livet!

2011-07-21 @ 09:52:01
Ibland kan jag bli så där super irriterad över vissa bloggar jag läser, enbart för att dom kan/får låta folk tro att dom har ett liv som inte är en saga.
Allt ska vara så puttinuttigt, så fint och aldig har dom en jobbig unge, en jobbig kar, inte ens en jobbig dag!
Okej de får väll stå för dom de då, men varför påpeka ens när rikiga människor skivier om sina riktiga liv, och inte drar nån historia om hur man lever på rosa moln.

De är jobbigt å ha barn, de är jobbigt från och till i ens liv, varför ska jag behöva skämmas över de?
Om ingen vill läsa om hur de värkliga livet är så läs inte då!
Ingen har bett er läsa min blogg, eller följa mej på FB.
De är ett frivilligt val ni gjort.
Desutom anser jag att mina ärliga ord om hur de egentligen är, får folk att fatta att de är inte alltid kul med barn, och de är inte alltid kul att leva.

fatta mej inte fel, min dotter är mitt allt! men även hon kan driva mej till vansinne stundvis, och kan inte ni som mammor/pappor erkänna de, ja då tycker ja lite synd om er.

Men kan ni bara svara på en sak!
Varför ska man behöva skämmas för sitt liv inför andra?
Varför är de så tabbu att skriva och prata om de värkliga livet?
Vem hjälper jag genom att ljuga?

Nu är de garanterat många som inte håller me mej, men de är eran åsik och de här är min blogg, gillar ni inte min åsik är ni välkommna att sluta läsa helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag kan personligen störa mig väldigt mycket på människor som bara gnäller och gnäller och gnäller vare sig det är på Facebook, på en blogg eller i det verkliga livet.



Ja, det är jobbigt att ha barn och livet kan vara ett jävla helvete, men för sin egen skull ska man nog försöka att fokusera på det positiva eller se till att förändra det som man inte är nöjd med.



Om man vill försöka få folk att förstå hur det verkligen livet är så kanske man ska skriva om de bra stunderna också?

Det är givetvis någonting man väljer själv om man vill göra eller inte, men framför man bara sitt missnöje så är det ju inte så konstigt om folk faktiskt tycker att man bara gnäller :)

2011-07-21 @ 12:17:33
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com
Postat av: lena K

jag tycker det är bra att du skriver om det verkliga livet. Hur du tänker och känner just nu. Visserligen kan man ju inte bara se ner i "hålet" Men det vet jag ju att det gör ju inte de flesta. Jag skrev också rätt personligt när jag hade bloggen, det är upp till var och en tycker jag.

2011-07-22 @ 09:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!