Bissar barnbok eller är de jag som är känslig?

2011-03-09 @ 19:01:11
Idag kom Carin och Claus förbi med en hel full flytt karton med barnböcker från då pojkarna var små.
de var jätte spännande och kul att kolla igenom allt och många minns man ju själv sen man var barn.
Men nu måste ja ¨få fråga en sak....en barn bok....alla vet vi ju att den ska ha ett bra fint budskap, kanske en söt liten kanin eller en björn.
men vad en bra och lärorik barnbok inte ska handla om eller ens ha med är väll blod?
Inte blod så kanske som skubbsår.
men ren slakt!

Ok jag visar i bilder istället så förstår ni säkert bättre!
Ni får ha överseende med den dåliga kvallan på bilderna.


                                       Så här ser iaf boken ut!


Den börjar helt snällt med massa sälar som har trevligt





Sen kommer dom "onda människorna" in och förstör!



De blir värre!



Tillslur är alla sälarna döda utom ett par få





och sen får man se vad människorna då gör av sälarna då dom dött





Okej nu får ni gärna komentera om de här är en lämplig barnbok?
Vist den har ju ett fint budskap ( om man kanske man läsa danska) men ja tycker den är i grovaste laget för att få kalla sej barnbok.

Vist har tiderna förändrats mycket sen jag var barn och jag kan tycka att leksaker och böcker idag är i barnsligaste laget.
men jag kan inte minnas att mamma skulle ha läst en sån här griv bok för mej utan att jag skulle ha drömt mardrömmar i veckor efteråt.

Fell free att lämna en komentar om era åsiker om denna bok!


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Det är väl kanske ingen bok som jag skulle läsa för Lucas.:)Fast som du säger,som vuxen förstår man ju budskapet ändå.Men jag tror inte 2-3åringar gör det.:)

2011-03-09 @ 20:16:07
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: sussi

Jag tycker inte den är värre än Hans och Greta. Man får ju välja vid vilken ålder man ser de lämplig att läsa den men den visar ju att så här är världen. Man kan inte linda in barnen i bubbelplast. De måste veta vad som händer i världen så inte chocken komemr när de blir vuxna

2011-03-09 @ 22:07:56
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Jennie och Norah

Jag tror inte du läste hela mitt inlägg?



I slutet skrev jag "Sen vill jag bara poängtera att ni som har trotsiga/jobbiga/förjävliga barn också är kärleksfulla och trygga föräldrar (de flesta iaf),men barn är individer med egna viljor och hur man än gör i sin uppfostran så kan man inte alltid påverka ett barns egenskaper.Svårt att formulera men ni förstår säkert vad jag menar!"



Det jag ville få ut med inlägget var att jag och Ante är lugna och trygga i oss själva = Norah är lugn och trygg.Sen kan man inte rå på trots,nattskräck eller något annat eftersom alla barn är olika.



FÖr oss ÄR nyckelordet Trygghet.För er kan det vara det eller nåt annat,det bryr jag mig faktiskt inte om,utan jag skrev om hur våran familj är.Hur alla andra gör det struntar jag faktiskt i =)

2011-03-10 @ 09:57:39
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!