Lathet

2011-03-14 @ 10:48:46
Nu för tiden känns de inte lika rolig nå mer att uppdatera bloggen.
ja har som tapapt suget känns de som.
Kanske är de för att de inte händer specielt mycket roligt just nu.
kanske är de för än en gång alla dåliga komentarer.
Överväger starkt att ta ett blogg uppehåll faktiskt.

Iaf idag är dagen D här då min läkare ska ha fått mina provsvar från magnetröntgen.
Lite pirr i magen har man ju så klart och ja hoppas han ringer och inte skicker brev med svaret så ja får veta så snart som möjligt.
Känns skönt å kunna lägga de bakom sej då man ändå har hundra andra saker i skallen ingen.
Livet känns just nu som de balanserar på en skör tråd.
Och ja överväger starkt att ta kontakt med VC ang att få komma och prata med nån.
De händer bara saker om vart annat just nu.
Och jag kan inte njuta av dagen som den kommer utan att ha en klump i magen.

Ja kan väll roa er med en liten uppdatering på Jonna fronten och Bröllopsfronten iaf då.

Jonna är STOR tjej nu och de låter hon oss veta varje dag.
Både med ord och handlingar.
Sjunger gör hon dagligen och munnen är aldrig tyst på denna lilla busunge.
Frågor!
Oj vad hon frågar saker hela tiden nu.
varför de?
vart ska du?
vart då?
När då?
varför då?

Säger jag att de är mat nu så är de första hon säger:
-Va blir de?
Hon svarar oftast med en fråga nu för tiden.
Grymt jobbigt ibland men gode sött ändå.

Många säger att hon är "stor" för sin ålder.
Alltså utvecklingsmässigt.
Räkna till 15 har hon kunnat i minst 6mån nu.
Sjunga minst 15 sånger klocktrent gör hon.
Hon vet vad allt på hennes kropp heter och är super duktig på färger också.
Liten men stor är hon också.
Pratar man om dagis och alla kompisar kommer de alltid upp:
-Hampus ledssen!
Jonna krama han.

Så hon ser efter sina egna.

Bröllopet då.
Jag och Johanna satt hela kvällen igår och skrev och planerade.
Eftersom hon är min bröllopsplanerare är de hon som har störta ansvaret där och hon som kommer sköta allt på dagen D.
just nu väntar jag på att inbjudningskorten ska komma så vi sen kan sätta oss och skriva i dom och rätt snart skicka ut dom.
Sen blir de till lokalen med papper och penna för att se vad som finns och inte finns.
Skriva skriva skriva!
Sen ska ja försöka beställa "pynt" och dekorationer så snart som möjligt så ja inte står där i sista minuten med alla.
För nu är de bara 5månader bort.
Börjar redan känna pressen och stressen med allt.
Tärnklänning är hittad och ska beställas så fort jag får veta storlekar från alla och då dom får in klänningen igen.
jonnas klänning är ju klart, ja ska bara hitta skor och nå sött hårband.

Jag kan ärligt säga att ja fattar inte hur folk hinner planera sitt eget bröllop utan hjälp!
Utan Johanna skulle ja nog skita i allt!
Tur jag har fina vänner som ställer upp i vått och tort!

Även vad gäller prata ut och av sej då man känner sej deppig och ledssen.

Kommentarer
Postat av: Madde Rettrup

ÅÅÅÅÅÅÅÅHH!!!

Spännande med bröllopsplanering :)

men samtidigt inget jag skulle vilja göra en gång till. jag förtår den stress och press du känner, men det verkar ju som om du har världens bästa hjälp!

Kram på er <3

2011-03-14 @ 20:44:11
Postat av: fia

hej vet att ni har mycke som händer just nu att be om proffs hjälp är nog inte en så tokig ide,tar stl på klänningen när jag vet hur dom är i stl.vill ju inte stå där med en för stor el för liten krama alla dina från oss tänker på er.



2011-03-15 @ 08:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!