Min lilla tjej

2011-05-19 @ 16:02:05

Tänk att jag är så lyckligt lottad att få vara mamma till denna lilla trollunge.
Trotts alla bus hon gör, trott trottsen som nu kom som ett brev på posten och trotts att rivmärken, slag och skrik hon delar ut är hon en riktigt mysig liten unge när hon vill.

Jonna blir nu snart 3år  ( 28 Juni ) och på dagis får vi bara beröm för hur glad och framåt hon är.
På dagis är de oftast jonna som möter upp föräldrar och annat folk vid dörren för att hälsa dom välkommna och ibland till och med ge dom en kram.

De är jonna som är först på plats när ett barn gör sej illa och säger : Kom de blod? de gör ingenting.

Om jag skulle ta upp allt hon kan göra så skulle detta inlägg nog aldrig ta slut.
Hon är vuxen för sin ålder och älskar att stå i centrum.

Sjunga och läsa böcker är hennes stora Hobby, ibland man kan hitta henne själv i sitt rum läsandes en bok eller sjunga för Pippi.
Söta lilla barn.

Kuddkrig och bli killad är den största hobbyn hon har om man bortser från utelek så klart.
Jag har satt upp ett magiskt ord för henne när man killas och hon vill att man ska sluta, då skriker hon ut JAG ÄLSKAR DEJ!!!
Sen skrattar vi glatt i kapp :)

Busen hon gör...ja...många av dom har ni fått dela med mej här i bloggen, många har jag inte ens orkat ta upp för dom är för "små" anser jag att älta.
som tex när hon häller ut pärlor i sängen väran, gömmer äggskal i sin säng efter busen med dom 15 äggen.
Gömmer allt hon får tag i i sitt tält, eller dränker badrummet i vatten efter vattenlek.

Ja sån är knappt märkbart om man ser på de stora hela!

Men trotts alla gråa hår hon ger oss, alla sönmlösa nätter och alla utbrotten man får på dagarna.
Är de värt allt när hon kommer in på morgonen och lägger sej i sängen och kramas.
Mitt hjärta smälter varje gång hon är så där go.
Idag hittade vi på ett nytt smeknamn jag och jonna, Kaksnärt! 
kärt barn har många namn säger dom väll :)

Och jag har de käraste monstret av dom alla!

 


Kommentarer
Postat av: Anki

det e samma adress som vanliga men att du skriver /privat bakom

2011-05-20 @ 21:25:57
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: sussi

Som sin mor..Många minnen kommer tillbaka..Bara fråga FIA så får du de bekräftat <3

2011-05-21 @ 19:52:33
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!