-vad ska man skriva här då?-

2011-11-11 @ 18:32:54

Bloggen hamnar värkligen på efterkälke när man inte mår tipptopp.
Stressen och pressen håller återigen på ta knäcken på mej.
Jag fattar inte hur nån kan trivas att vara hemmafru?
mitt liv och mina dagar går åt till att diska, tvätta, damsuga, skura, plocka, laga mat, handla och betala räkningar.
jag är värkligen en tvättäckta hemmafru, och jag HATAR de!
Världet som en individ och människa är helt bortblåst, jag duger ju ändå bara till att städa och föda barn!

Jag älskar mitt liv och mitt liv med min familj, men jag pallar inte de här "hemma livet" länge till.
Jag ska till AF nästa vecka och då ska jag tvinga dom att kasta in mej på en aktivitet fort som ögat!

Ja vad händer här hemma mellan all städning och tvättning?!
Jag försöker så klart hinna med nå aktiviteter med lillan också, de är ju inte så att hon blir lidande bara för att jag blivit städfrek.
I lördags var vi på kalas i lule, när vi inte är på kalas brukar vi ta en promenad upp till grisberget där vi grillar och utforskar skogen.
Nu sist plockade vi med oss hem lite mossa, blad, kvistar och kottar så vi skulle kunna pyssla hemma.
Jonna tappade viserligen intresset rätt fort, men de kommer fler gånger vi kan pyssla här hemma.


Jag fick min efterlänktade remiss till öron, näsa, hals för 1½vecka sen, men tiden har inte funnits att ringa och boka en tid förens idag.
Den 7december ska jag dit för en konsultation om att få ta bort mina halsmandlar.
som gör ändå ingen nytta än att samla på sej infektioner så nu vill ja ha bort dom!

Julen närmar sej med stormsteg och nu när lönen kommer ska de inhandlas julklappar!
men till 9 barn och 3 vuxna blir de inte direkt billigt, sen utöver de är de en sjuhelvetes massa födelsedagar också i december
och som om de inte räkte med jul, födelsedagar och nyår kommer lilla jag och fyller år den 6 Januari också....



Så här roligt kan man ha i en uppblåsbar säng ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nä, jag blir så jävulskt irriterad jämt vid middagen. Speciellt när det bara är jag o lilja, när larne är med går det bättre...

2011-11-11 @ 19:08:51
URL: http://liljasmamma.blogspot.com
Postat av: fia

hoppas du fåt nått annat att göra än att vara hemma.när man har en sysselsättning så uppskattar man familjelivet mer.jonna får en gladare mamma.

2011-11-14 @ 23:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!