-Ne nu får de vara nog!-

2011-10-19 @ 17:24:35

Jag har tidigare tagit upp här i bloggen hur missnöjd jag är med Jonnas dagis (förskola)
De känns jätte tråkigt då jag hela tiden älskat personalen och alla barnen där
men nu efter sommaren bytte hon avdelning till större barns avdelningen (Vågen) och då förändrades allt.
Min favorit pedagog Lisa stannade kvar på havet och de var henne jag hade mest förtroende för.

De var alltid hon som mötte mej varje morgon och alltid informerade mej ( i detalj) om vad barnen hade gjort när jag väl hämtade Jonna.
Dom läste och sjöng varje dag, jag kände mej helt enkelt jätte bekväm med allt.
Nu ser man knabbt röken av nån pedagog varken då jag hämtar eller lämnar, dom läser sällan och sjungen nästintill aldrig.
informationen är lika med noll, för ca 2v sen var de föräldramöte och jag fick den informationen på morgon när jag lämnade Jonna.
Är de meningen att man ska få veta sånt 10 timmar innan mötet är?

Idag kom nästa och för mej sista smällen!
De blir inget dagisfoto!

De ingår inte i deras arbetsuppgifter fick jag till svar när jag frågade varför.
Jag har all förståelse för att de kan vara stökigt när de väl är dax för foto, men de är en gång per år de handlar om.
Sen får man ju se till glädjen för föräldrarna också.
De här togs inte ens upp för diskution utan de var ett enigt beslut av pedagorena på hela ankaretsförskola, Inte bara Jonnas avdelning.
Jag anser att de här är skit rent ut sagt!
och borde ha tagits upp för diskution med föräldrarna, hur isånnafall vi kan hjälpa till för att underlätta för pedagogerna just under fotograferingen och dylikt.
men nått sånt gjordes aldrig.
Hade jag inte frågat desutom idag hade jag nog aldrog fått veta att de inte blir nån fotografering.
För information om föräldramötet får man då inte så klart om man missar de.
De här är inte färdig disuterat utan jag ska begära ett möte med Sofia eller Åsa (jag klarar inte av Kerstin) och förklarar att jag är otroligt missnöjd med hur allt sköts på vågen.
Så missnöjd att jag börjat höra mej för om andra dagis i närheten, jag överväger starkt på flytta Jonna.
Men de känns inte okej de heller då alla hennes vänner finns på ankaret.
De här är ett svårt beslut som måste diskuteras med pedagogerna känner jag!

Jag tar gärna emot feadback om de här.
Är de bara jag som överreagerar eller har jag rätt i mina känslor?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu är jag här inne! Som sagt, det tog bara några månader: Men nu är jag inne!



Om du inte kan prata med personalen på vågen så tror jag nog att du kan få prata med Lisa så hjälper hon dig i kontakt med övriga.

Spännande!

2011-10-19 @ 20:08:36
URL: http://liljasmamma.blogspot.com
Postat av: Anki

syrran, hon lär känna nya kompisar jag lovar. Hon är så framåt och social att det är det sista du behöver oroa dig för. Jag skulle ha bytt, Det ska kännas okey att ha hon där och om du känner att dom inte gör sitt jobb och inte aktiverar barnen så sök nytt dagis. Tänk på Jonna.. Hon behöver aktiveras hon behöver känna närhet till pedagogerna. På Josses dagis läser dom ofta och har sångsamling 1 ggr/ vecka. Dagisfoton vartannat år och en öppen dialog med föräldrarna. Dom är underbara och tar åt sig kritik och man får info varje dag om hur det varit.



Jag hoppas verkligen att du inte har kvar henne där bara för hennes kompisar... hon får nya och hon träffar vissa av dom hemma.

2011-10-19 @ 22:32:16
Postat av: sussi

Du ska gå på din magkänsla. Känns inte dagiset okej ska du byta som mamma brukar man ha rätt kram

2011-10-22 @ 05:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!