-Tjejer vs Killar-

2011-10-18 @ 14:56:23

Jag har märkt att ett hett ämne nu på dom flesta bloggarna är just de här tjejer vs Killar.
Ska tjejer kunna klä sej i blåa traktor tröjor och leka med bilar, Och ska killar kunna komma i en rosa tröja med en docka under armen?

Själv är ja rätt så öppen vad gäller de där, Vill jonna ha en bil i julklapp så självklart får hon de.
Vill hon sen ha en traktor tröja (vilket faktiskt hänt) så får hon de också.
Jag köper inte medvetet rosa, vit, lila åt henne bara för att de är tjejigt.
Jag går på tjejavdelningen och köper kläder åt jonna för att de är ljusa fina glada färger!
Pojkkläder för mej är mera mörka tråkiga färger.
Men vist hittar jag nått där åt henne så tvekar jag inte å köpa de!

Sen de där med leksaker, ja tror de är mer tabu för en kille att leka med dockor än de är för en tjej att leka med bilar.
Jonna leker mer än gärna med "tjej" saker som dockor och fluffiga söta djur, Men hon har också bilar och traktorer bland sina leksaker.

Nu är de snart dagis foto (hoppas jag iaf) och 2år i rad har jonna fått ha en grön klänning på sej.
I år hittade ja dock ingen så vi får se vad de blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!