Operationen dag 1, 2 och 3

2012-01-26 @ 13:28:46

I tisdags begav jag mej hungrig som en varj till sunderbyn för att äntligen få ta bort mina tonsiller (halsmandlar)
Dom började med att lägga in mej på rummet och satte ett dropp i armen.
Kl 10 hade jag tid men först 12:10 fick jag åka in.
Vid de här lager var jag sjuk av nervositet!
Operationen och uppvaket tog 3timmar sammanlagt.
Tack och lov var jag full proppad av morfin när jag vaknade så smärtan låg på 5/10.
Eftersom jag har psykiska problem just nu tvingade jag dom att skicka hem mej till min trygga punkt.
Väl hemma sov jag bara.
Åt lite kräm och somnade om igen.

Onsdag dag 2
Smärtan och svullnaden är värst på morgonen innan jag fått i mej smärtstillande.
När jag pratar låter jag som en smurf!
Inte okej...
Jag får i mej nyponsoppa, kräm och även en omelett på kvällen.
Omerprozil är min bästa vän just nu!

Dag 3 (idag)
Idag är jag galet jävla svullen runt käkbenet, ser inte ens ut som jag har nå käkbenet :(
Smärtan är överväldigande och jag är så svullen u halsen att jag får hålla för näsan då jag ska dricka, annars kommer de ut där!
Dom varnade mej att dag 3 brukar vara värst och dom ljög då inte.
Kräm och isglass är vad jag ätit idag.
Jag ska prova mej på carbonara till middag, då jag nu är vrålhungrig efter mat!!!
Vi får väll se hur de går att få ner de.
Tungan är inte lika svullen idag tack och lov men smärtan ligger ändå på 7/10 imorse utan smärtstillande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!