-Dröm-

2012-03-07 @ 18:40:26
De här är nog första gången i historien jag skriver ner en dröm jag haft under natten.
jag skriver inte ner den bara för att de är en dröm, utan för att känslan jag hade när jag vaknade var snudd på obeskrivbar.
de enda sättet jag kan beskriva den på är att de känns som drömmen ville säga mej nått, men vad?
min kropp känns frustrerad att jag inte förstår budskapet.

Jag vaknar upp i min säng,
mitt huvud känns jätte tungt.
när jag tar min hand och känner, känner jag en yxa fast spettad i huvudet.
Jag får inte panik och jag känner ingen smärta, men de är tungt och obehagligt.
jag går till spegelt och ser yxan fast spättad på vänster sida av huvudet.
mina tankar gå direkt till vad är de som hänt?
samtidigt som jag har en jätte konstig känsla i kroppen av att jag bär på ett barn.

Jag ringer 112 och begär en ambulans, men ambulansen tar sån tid att jag går ner och väntar på dom.
jag sätter mej under trappen för huvudet är för tungt att hålla upp.
När jag ser ambulansen komma (utan blåljus) och bär upp en bår till lägenheten ropar jag på dom.
När dom väl ser mej och kommer till mej drar dom bara ut yxan ur huvudet på mej och lämnar mej sen.
jag går ett par steg med Lms hjälp när jag plötsligt blir yr och svimmar.

Ambulansen kommer igen men gör inget utan far direkt igen.
När jag  kommer upp till lägenheten kollar jag mej i spegeln och ser ett stort öppet sår i huvudet ända ner till hjärnan.
stora delar av huvudet är täckt i blod som trasslat in sej i håret.
Jag har inte ont, utan är mer rädd om barnet jag bär i magen.
larmsentralen tar mej inte på allvar och jag blir jätte ledssen.



När jag vaknar är jag disorienterad om vars jag är.
Och trotts att jag vet att de bara är en dröm måste jag ändå känna på huvudet.
En inre röst kommer och jag får känslan av att drömmen vill säga mej något, men vad?

Hela dagen sen har jag gått med en oros känsla i kroppen nästan som om mitt inre vill säga:
-Var inte ensam ikväll!!
men vad ska hända?
aldrig förr har jag kännt så starkt som jag känt idag.

Kommentarer
Postat av: fia

ojj vilken drömm,många gånger så betyder en otäck drömm nått possitivt,prova att googla drömtydning så kanske du kan lugna dig.drömmen vill säkert säga dig nått.

2012-03-08 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!