Ditt liv!

2013-01-19 @ 18:44:00
En sak jag ofta måste stanna upp och tänka på är vad som är viktigast i mitt liv.
Många gånger lägger jag ner för mycke tid och energi på vänner, hemmet och glömmer helt bort mig själv.
Min psykolog satte sig ner med mig och bad mig skriva två olika listor, vad som ÄR viktigast just nu i mitt liv och vad som BORDE vara viktigast.
listorna såg skrämmande olika ut tyvärr, men de var just det som fick upp mina ögon om att jag får värkligen inte glömma bort mig själv.
mina vänners problem ÄR inte MINA problem.
Om det är disk på diskbänken och damråttor efter golvet gör inte mig till en sämre människa för de. De visar bara att jag har annat att göra än lägga min energi på städet.
Tyvärr blir de ofta så att när jag när jag har en sämre dag fokuserar jag mer på städningen än på nånting annat.
men ett råd från mig till er är att skriv ni också en lista.
Skriv två listor!
En vad som är viktigast just nu och en lista vad som borde vara viktigast, man kan bli fruktansvärt förvånad ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!