sattsdelar?

2013-01-21 @ 20:49:51
hur många av mina läsare kan eller vet ens vad sattsdelar är förnånting?
Subiekt, predikatsfyllnad, direkt objekt och indirekt objekt?
De är iaf de vi ska ha prov på i svenska B nästa vecka. Jag behöver all tid jag bara kan få till plugandet inser jag. trotts att läreren säger att jag kan de här och att provet kommer gå jätte bra finns inte alls självförtrondet där. kanske är de för alla svåra orden.
jag måste plugga in mig på dom.
 
Annars har ja nog inte nå roligt att skriva om här, skolan rullar på, Lm har åkt på jobb igen trotts sin envisa förkylning, de blir nog för mig att ringa läkaren åt han i veckan om inte hostan iaf ger med sig.
ja de var allt för denna gången.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

I svenskan jobbar vi oxå om satsdelar fast om subject , predikat mm. Kommer inte ihåg vad dem andra hette. Fattar nada.

2013-01-21 @ 20:52:36
URL: http://www.candymallan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!